Smarketing

Kundecase Portalo:

Struktur og identitet



Om samarbeidet

Om Portalo

Portalo er en norsk start- up med en SaaS-løsning som digitaliserer og forenkler søknadsbehandling for stiftelser og sparebankstiftelser. Plattformen hjelper kundene med å sikre at hele søknadsprosessen blir mer effektiv, oversiktlig og trygg.


Portalo sine største eiere er Sparebankstiftelsen Sparebanken Sør og Grieg Kapital.

Utgangspunktet: Ukjent aktør med lite struktur

Da samarbeidet med Smarketing startet, sto Portalo overfor flere utfordringer som mange tidligfase-selskaper kjenner seg igjen i:

  • Lav synlighet og lite gjennomslag i markedet
  • En uklar merkevare og utydelig verdibudskap
  • Manglende struktur i salgs- og markedsmateriell
  • Lite støtteverktøy for skalering av innsats

Selv med et sterkt produkt og god respons fra tidlige brukere, var det behov for profesjonalisering for å bygge tillit hos flere og vokse raskere.

Løsningen: Smarketing-metodikken og Smarketing Sales Hub

Gjennom et tett samarbeid over mer enn ett år har Smarketing hjulpet Portalo med å:


  • Utvikle en helhetlig merkevareplattformmed tydelig posisjon, budskap og visuell profil
  • Strukturere og produsere salgs- og markedsmateriell gjennom forberedelse til piloten av Smarketing Sales Hub
  • Skape felles maler og verktøy som forenkler og profesjonaliserer salgsprosessen
  • Gi teamet støtte i alt fra salgsstrategi til prioritering og gjennomføring


Smarketing Sales Hub vil gi Portalo én samlet plattform for all kommunikasjon – og gjøre det enklere å skape konsistente og målrettede salgsprosesser.

Resultatet: Mer tydelighet og tillit i markedet

VEKST


"Det er ingen tvil om at metodikken til Smarketing har vært svært viktig for at vi har fått en tydeligere profil. Det har vært sterkt bidragsytende til at vi har fått tillit i markedet, og høy vekst."


Vegard Bøe

- CEO, Portalo AS

Demo av Smarketing Sales Hub?


Ta kontakt og book et møte da vel!

Personvernerklæring

OK