Våre maler og verktøy kan brukes alene eller som en del av ditt eget eller vårt rammeverk for salgsstrategi og salgsledelse.
Kundekvalifisering
Kundekvalifisering refererer til prosessen med å vurdere og evaluere potensielle potensielle kunder eller prospekter for å vurdere egnethet for dine produkter eller tjenester. Denne gjennomgangen er et viktig trinn i salgsprosessen som hjelper salgsteam med å prioritere innsatsen, allokere ressurser effektivt og fokusere på potensielle kunder som har størst sannsynlighet for å konvertere til betalende kunder. Passer for deg med komplekse salgsprosessser.
En tilbudsgjennomgang innebærer en grundig vurdering og evaluering av tilbud eller forslag for å sikre et bestemt prosjekt, kontrakt eller forretningsmulighet.
Tilbudsgjennomgangsprosessen tar sikte på å sikre at de innsendte budene oppfyller de spesifiserte kravene og kriteriene som er angitt i forespørselen om forslag (RFP) eller invitasjonen til å by (ITB). Hensikten med gjennomgangen er å identifisere budet som gir best verdi, oppfyller prosjektets behov og samsvarer med både dine og kundens mål.
En closing gjennomgang refererer til den endelige vurderingen og evalueringen av en avtale, kontrakt eller prosjekt før den offisielt avsluttes eller fullføres. Denne gjennomgangen er utført for å sikre at alle nødvendige skritt er tatt, alle krav er oppfylt, og alle relevante parter er fornøyd med resultatet før transaksjonen eller prosjektet sluttføres. Denne gjennomgangen fungerer som et siste sjekkpunkt for å sikre at alle involverte parter blir fornøyde med resultatene. Det kan bidra til å forhindre misforståelser, tvister eller forglemmelser.
En grunn til at salgsledere feiler med å nå resultatene sine er fordi de blir bedt om å selge et produkt som ikke virker eller ikke er ferdig. Eller som ingen faktisk har tatt seg bryet med å sjekke om markedet vil ha. Da er vår Go To Market plan gull verdt. Enhver B2B bedrift i vekst og utvikling bør bruke denne for suksess med introduksjon av nye produkter og tjenester i markedet. Snakk med oss om hvilke problemstillinger som bør adresseres og hvordan du kan bruke disse til din fordel som kommersiell leder.
Denne malen er kun for Smarketing kunder
Engasjer kundene og potensielle kunder på LinkedIn, og tilby dem inspirerende, lærerikt og interessant innhold. Med vårt rammeverk for innholdsproduksjon vil du forstå bedre hva du skal produsere og hvem som er din målgruppe. Det vil også hjelpe deg å holde styr på hva du har gjort og bør gjøre relatert til bedriftens LinkedIn-innlegg.
Denne malen er kun for Smarketing kunder
En kundeplan er et strukturert dokument som skisserer et selskaps strategi for å administrere og utvide forholdet til en spesifikk nøkkelkunde. Formålet med en kundeplan er å gi et strategisk rammeverk for å forstå kundens behov, justere selskapets tilbud med disse behovene, og fremme langsiktige verdidrevne relasjoner. Det fungerer som en støtte for salg, markedsføring, kundeservice og andre relevante team for å jobbe sammen for å levere verdi og oppnå suksess i kundeutviklingen.
Denne malen er kun for Smarketing kunder
“ Å segmentere kundene mine etter lønnsomhet og kompleksitet gjør det mye enklere å prioritere og gi riktig servicenivå "
— Elni Kullmer, Head of IFS Europe
“ Å kjenne verdien av mine muligheter og prospekter gjør det mye enklere å beregne kapasitetsbehov og bygge en skalerbar organisasjon "
— Tim Nguyen, CCO & Acting CEO, Cloud Insurance