Noen har gjort dette før deg. Med hell. Det er visse elementer som er avgjørende for å planlegge, gjennomføre og kommunisere en salgsstrategi og for å implementere de riktige malene og verktøyene for å lykkes. Sørg for at du kan identifisere:
+ mer.
Her er et eksempel på salgsstrategi
Du vet ikke nøyaktig hva problemet er, bare at teamet ditt underpresterer.
Sammen finner vi rotårsaken og tiltak for suksess innenfor 4 områder:
1. Data og analyse: Hva er utganspunktet, potensialet og mulighetene våre i markedet vi opererer i?
2. Mål, formål og posisjon: Hva er målene og identiteten til virksomheten, og hva er formålene til hver enkelt som skal bidra?
3. Kommunikasjon og struktur: Hvilke fora finnes for kommunikasjon og implementering av operative, taktiske og strategiske endringer?
4. Mennesker og kompetanse: Hva slags modenhet har medarbeidere innenfor hoveddelene av salgsstrategien?
Her er et eksempel på salgsstrategi
En merkevareplattform, også kjent som en merkevarestrategi eller merkevarerammeverk, er et grunnleggende dokument eller sett med retningslinjer som definerer og skisserer nøkkelelementer i en merkevares identitet, posisjonering og budskap. Den fungerer som et veikart for hvordan en merkevare presenterer seg for sin målgruppe og hvordan den kommuniserer sine verdier og verdier.
Dette er essensielt å ha på plass i en salgsstrategi.
Her er et eksempel på salgsstrategi
Når du ønsker å jobbe systematisk og bruke pipelinen din som base for å forbedre resultater og bygge salgsstrategien din ut i fra den.
Vi kan hjelpe deg med å systematisere hele basen av kunder og prospekter, implementere det i en pipeline fra «uvitende» og hele veien til «vunnet/tapt» og gi deg verktøyene, samt planlegge å utføre de riktige aktivitetene for hvert trinn .
Her er et eksempel på salgsstrategi
Vi forstår at det hele kan virke litt overveldende.
Du har begrensede ressurser og tid.
Tilnærm deg utfordringene dine isolert og implementer løsninger for salgsaktivering en bit av gangen. Til slutt vil alle de små tiltakene utgjøre strategien din.