Smarketing

Merkevareplattform

Dette er en merkevareplattform

En merkevareplattform,  er et grunnleggende sett med retningslinjer som definerer og skisserer nøkkelelementer i en merkevares identitet, posisjonering og budskap. Den fungerer som et veikart for hvordan en merkevare presenterer seg for sin målgruppe og hvordan den kommuniserer sine verdier og verdier. Elementene i en merkevareplattform inkluderer vanligvis:


  • Merkevareformål, posisjonering og personlighet

  • Målgruppe, budskap og verdiforslag

  • Visuell identitet og merkevareretningslinjer

  • Merkevarehistorie, løfte og arkitektur

Estetisk uttrykk for å illustrere merkevareidentitet og merkevareplattform
Utdrag fra Smarketing AS merkevareplattform

Dette er hvorfor du trenger en merkevareplattform.

Å skape en merkevareplattform er avgjørende i merkevareutvikling og salg. Det sikrer at alle aspekter av et merkes kommunikasjon og identitet er på linje og konsistent, og bidrar til å bygge merkevaregjenkjenning og tillit, for å utføre salgsstrategien din med suksess.


En merkevareplattform fungerer også som et referansepunkt for interne team og eksterne partnere for å opprettholde et enhetlig merkevarebilde som kommuniserer profesjonalitet! 

Slik utvikler du en merkevareplattform

Å lage en merkevareplattform innebærer en strategisk prosess som definerer kjerneelementene i merkevarens identitet, posisjonering og budskap.


Elementer i utviklingen inkluderer markedsundersøkelser, workshops og en designprosess. Kompleksiteten kan være lav eller høy, avhengig av størrelsen på bedriften din og hvordan du vil utnytte merkevareplattformen. Å utvikle en merkevareplattform kan være en flott kick-off-aktivitet eller et ledergruppeprosjekt.

Viser eksempel på byggestener i salgsstrategi og Smarketing AS logo

Planlegg, gjennomfør, kommuniser & lever på salgsstrategien din.

Logo Smarketing AS
Viser workshop for salg og marked Smarketing AS