Smarketing

Hvordan bygge en salgsstrategi?

Her er et eksempel på salgsstrategi

Bruk et rammeverk

Noen har gjort dette før deg. Med hell. Det er visse elementer som er avgjørende for å planlegge, gjennomføre og kommunisere en salgsstrategi og for å implementere de riktige malene og verktøyene for å lykkes. Sørg for at du kan identifisere:

  • Mål og formål med strategien
  • Markedet ditt
  • Kundebehov og pain points
  • Salgsmål 
  • Verdibudskap
  • De ulike delene av salgsprosessen din
  • Leads generering og prospektering

+ mer.


Viser rør for å symbolisere pipeline i b2b salg

Her er et eksempel på salgsstrategi

Finn rotårsaken

Du vet ikke nøyaktig hva problemet er, bare at teamet ditt underpresterer.

Sammen finner vi rotårsaken og tiltak for suksess innenfor  4 områder:


1. Filosofi handler om hvor klart bedriften forstår sin

eksistensberettigelse og hvordan den leverer verdi til sine kunder.


2.Mål og resultater handler om å forstå hvem kundene er, hva som driver lønnsomheten, og hvilke muligheter som finnes for vekst.


3. Infrastruktur handler om hvordan bedriften er organisert for å levere verdi til kunden gjennom en systematisk tilnærming til salg, strategi, og kommunikasjon.


4. Folk og kultur handler om å vurdere om bedriften har de rette ressursene, kompetansen, og kulturen som trengs

Problemer i b2b salgsprosesser

Her er et eksempel på salgsstrategi

Skap din merkevareplattform

En merkevareplattform, også kjent som en merkevarestrategi eller merkevarerammeverk, er et grunnleggende dokument eller sett med retningslinjer som definerer og skisserer nøkkelelementer i en merkevares identitet, posisjonering og budskap. Den fungerer som et veikart for hvordan en merkevare presenterer seg for sin målgruppe og hvordan den kommuniserer sine verdier og verdier.


Dette er essensielt å ha på plass i en salgsstrategi. 

Smarketing AS notatbok for å illustrere produksjon av b2b salgsstrategi

Her er et eksempel på salgsstrategi

Få orden på pipeline

Når du ønsker å jobbe systematisk og bruke pipelinen din som base for å forbedre resultater og bygge salgsstrategien din ut i fra den. 


Vi kan hjelpe deg med å systematisere hele basen av kunder og prospekter, implementere det i en pipeline fra «uvitende» og hele veien til «vunnet/tapt» og gi deg verktøyene, samt planlegge å utføre de riktige aktivitetene for hvert trinn .


Viser notatbok for Smarketing AS produksjon av merkevareplattform

Her er et eksempel på salgsstrategi

Kartlegg problem for problem

Vi forstår at det hele kan virke litt overveldende.

Du har begrensede ressurser og tid.


Tilnærm deg utfordringene dine isolert og implementer løsninger for salgsaktivering en bit av gangen. Til slutt vil alle de små tiltakene utgjøre strategien din.



Viser notatbok for Smarketing AS produksjon av merkevareplattform

Er du klar for å utvikle din kommersielle strategi? Vi kombinerer salg og markedsføring for en effektiv salgsprosess.