Noen har gjort dette før deg. Med hell. Det er visse elementer som er avgjørende for å planlegge, gjennomføre og kommunisere en salgsstrategi og for å implementere de riktige malene og verktøyene for å lykkes. Sørg for at du kan identifisere:
+ mer.
Her er et eksempel på salgsstrategi
Du vet ikke nøyaktig hva problemet er, bare at teamet ditt underpresterer.
Sammen finner vi rotårsaken og tiltak for suksess innenfor 4 områder:
1. Filosofi handler om hvor klart bedriften forstår sin
eksistensberettigelse og hvordan den leverer verdi til sine kunder.
2.Mål og resultater handler om å forstå hvem kundene er, hva som driver lønnsomheten, og hvilke muligheter som finnes for vekst.
3. Infrastruktur handler om hvordan bedriften er organisert for å levere verdi til kunden gjennom en systematisk tilnærming til salg, strategi, og kommunikasjon.
4. Folk og kultur handler om å vurdere om bedriften har de rette ressursene, kompetansen, og kulturen som trengs
Her er et eksempel på salgsstrategi
En merkevareplattform, også kjent som en merkevarestrategi eller merkevarerammeverk, er et grunnleggende dokument eller sett med retningslinjer som definerer og skisserer nøkkelelementer i en merkevares identitet, posisjonering og budskap. Den fungerer som et veikart for hvordan en merkevare presenterer seg for sin målgruppe og hvordan den kommuniserer sine verdier og verdier.
Dette er essensielt å ha på plass i en salgsstrategi.
Her er et eksempel på salgsstrategi
Når du ønsker å jobbe systematisk og bruke pipelinen din som base for å forbedre resultater og bygge salgsstrategien din ut i fra den.
Vi kan hjelpe deg med å systematisere hele basen av kunder og prospekter, implementere det i en pipeline fra «uvitende» og hele veien til «vunnet/tapt» og gi deg verktøyene, samt planlegge å utføre de riktige aktivitetene for hvert trinn .
Her er et eksempel på salgsstrategi
Vi forstår at det hele kan virke litt overveldende.
Du har begrensede ressurser og tid.
Tilnærm deg utfordringene dine isolert og implementer løsninger for salgsaktivering en bit av gangen. Til slutt vil alle de små tiltakene utgjøre strategien din.